هواساز رطوبت زن

هواساز رطوبت زن در دنیای امروز به عنوان یک تکنولوژی بسیار مؤثر در تهویه مطبوع و حفظ کیفیت هوا شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها با قابلیت افزودن رطوبت به هوا، در محیط‌هایی که خشکی هوا مشکل ساز شده است، عملکرد بسیار کارآمدی دارند. هدف اصلی از استفاده از هواسازهای رطوبت زن، حفظ سطح مناسب رطوبت در محیط است که برای راحتی و سلامت افراد و همچنین حفظ سلامت تجهیزات الکترونیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این دستگاه‌ها علاوه بر افزایش رطوبت هوا، به کنترل دما و پاشش ذرات آب نیز می‌پردازند. با به‌کارگیری هواسازهای رطوبت زن، می‌توان به بهبود کیفیت هوا، جلوگیری از خشکی پوست و مو، و همچنین کاهش خطرات ناشی از هوا خشک در محیط‌های مختلف دست یافت.

بنابراین یکی از دستگاه های پرکاربرد برای استفاده در محیط های نیازمند تهویه هوا، هواساز رطوبت زن است. این دستگاه نقش موثری در توزیع هوا با دمای مناسب، تنظیم میزان رطوبت و رطوبت زدایی دارد. رطوبت در عملکرد سیستم ها و تجهیزات صنعتی نقش مهمی دارد.  در این مطلب، شما را بیشتر با سیستم رطوبت زن هواساز، آشنا می کنیم.

رطوبت چیست؟

رطوبت هوا به دو شکل نسبی و مطلق تعیین می شود. رطوبت مطلق با افزایش میزان دمای هوا، افزایش پیدا می کند. در واقع رطوبت، معیاری برای اندازه گیری مقدار بخار آب موجود در هوا است. رطوبت نسبی میزان آب موجود در هوا را نسبت به حداکثر مقدار بخار آب (رطوبت) اندازه گیری می کند.

در برخی از ساختمان ها رطوبت هوای ورودی به ساختمان، باید کنترل شود. برای این منظور سنسورهای رطوبت در ورودی و خروجی هوای کولر، تعبیه شده تا میزان رطوبت هوای منتقل شده به فضاهای ساختمان را کنترل کند. در مراحل پایانی فرآیند تهویه مطبوع در کولر گازی، رطوبت را می توان با کمک دستگاه بخور به هوا تزریق کرد. این دستگاه معمولا با افزودن بخار یا پاشش آب، میزان رطوبت هوا را افزایش می دهد.

معرفی وسیله رطوبت زن

رطوبت ‌زن، یک نوع کالا قابل استفاده برای تنظیم میزان رطوبت در محیط است. از رطوبت زن می توان، در محیط های مختلف صنعتی و مکان های پرورش حیوانات و گیاهان استفاده کرد. معمولاً از دستگاه رطوبت زن در هتل ها و مراکز خرید برای تغییر دمای محیط استفاده می شود. هواساز رطوبت زن بیشتر در مناطق دارای آب و هوای گرم و خشک، کاربرد دارد.

کاربرد رطوبت زن در هواساز

یکی از اصلی ترین قسمت های هواساز، سیستم رطوبت زن است. هوای ورودی به ساختمان ها ممکن است، رطوبت کمتری داشته باشد. در این صورت، دستگاه رطوبت ساز، کاربرد زیادی در حفظ رطوبت محیط دارد. اگر میزان رطوبت در محیط خیلی کم باشد، احتمال بروز مشکل تنفسی برای افراد وجود دارد. به همین منظور از سیستم رطوبت ساز هواساز، برای افزایش رطوبت استفاده می شود.

رطوبت، به صورت طبیعی در جو وجود دارد. رطوبت از مقدار بخار آب موجود در هوا ناشی می شود. هنگامی که دما بالاتر است، هوا می تواند، بخار آب بیشتری را در خود نگه دارد. به این معنی که هر چه آب و هوا گرم تر باشد، سطح رطوبت می تواند، افزایش پیدا کند.

روش های استفاده از سیستم رطوبت زن هواساز

سیستم رطوبت زن هواساز در ساختمان های مسکونی، تجاری، صنعتی و… مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این سیستم، امکان تمیز کردن و گردش بهتر هوا، وجود دارد. به منظور استفاده از سیستم رطوبت زن هواساز از روش های مختلف استفاده می شود. از روش های استفاده از این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نازل های پاشنده آب

در این روش، با استفاده از نازل پاشنده آب، سطح و میزان رطوبت قابل افزایش است. نازل های پاشنده آب دارای ‏الکتروپمپ و بدون نیاز به الکتروپمپ در سیستم رطوبت زن هواساز، استفاده می شوند. هر یک از این نوع نازل ‏های پاشنده آب، دارای عملکرد متفاوتی نیز هستند.‏

با استفاده از بخار یا آب داغ

در این روش، بخار و آب داغ تولید شده به وسیله مبدل حرارتی به درون محفظه دستگاه هواساز ‏پاشیده می شود. این پروسه می تواند، میزان رطوبت هوای داخل محفظه را تا حد زیادی افزایش دهد. ‏بنابراین، با استفاده از سیستم رطوبت هواساز می توانید به افزایش میزان رطوبت محیط کمک کنید.‏

 وسیله سیستم اولتراسونیک

یکی دیگر از روش های رطوبت زنی، سیستم اولتراسونیک است. از این سیستم، جهت افزایش میزان رطوبت در ‏محیط استفاده می شود. آب از طریق سیستم اولتراسونیک بخار می شود. در این پروسه با استفاده از نوسان های ‏صورت گرفته، پیوند مولکول های آب از هم جدا می شود. مولکول های آب از مایع به گاز و بخار تبدیل شده و ‏در نتیجه رطوبت بیشتر می شود.‏

تبخیر آب

یکی دیگر از روش های رطوبت زنی، استفاده از تبخیر آب است. در این روش، با دمیدن هوای خشک به مخزن، آب درون مخزن، تبخیر خواهد شد. تبخیر شدن آب داخل مخزن نیز باعث ورود رطوبت به ساختمان می شود.

با استفاده از الیاف خاص

در این روش از رطوبت زنی، از الیاف خاص استفاده می شود. نفوذ جریان هوا به بافت های این الیاف می تواند به تنظیم و افزایش میزان رطوبت هوا کمک کند. عملکرد رطوبت زنی با این روش مشابه با کولرهای آبی است که به وسیله پوشال رطوبت هوا را تنظیم می کنند. رطوبت زنی با استفاده از این روش، جزو بهترین روش ها برای افزایش سریع رطوبت محیط است.

جمع بندی

هواساز یکی از مهم ترین تجهیزات قابل استفاده در محیط های مختلف است. هواساز از اجزای مختلفی مانند سیستم رطوبت زن تشکیل شده است. سیستم رطوبت زن تعبیه شده در هواساز می تواند، رطوبت هوا را در محیط افزایش دهد. از سیستم هواساز در محیط های مختلف مانند هتل ها، مراکز تجاری، مکان های پرورش قارچ و … استفاده می شود. سیستم رطوبت زن هواساز، بیشتر در محیط های شرجی مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید، دستگاه هواساز رطوبت زن را از طریق فروشگاه های مختلف تهیه کنید. اکیاس یکی از فروشگاه های شناخته شده در زمینه فروش انواع دستگاه های هواساز و تصفیه کننده هوا محسوب می شود. در صورت نیاز به خرید دستگاه هواساز رطوبت زن می توانید از این فروشگاه محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. کارشناسان مجموعه اکیاس در زمینه انتخاب بهترین سیستم هواساز، راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهند.

پس از ثبت سفارش و بررسی درخواست شما توسط کارشناسان اکیاس، در سریع ترین زمان ممکن برای شما پیش فاکتور صادر می شود. پیش فاکتور تهیه شده توسط کارشناسان فروش این مجموعه همراه با جزئیات دقیق و مشخصات محصول برای مشتریان ارسال می شود. پس اگر قصد خرید دستگاه هواساز رطوبت زن با کیفیت بالا، قیمت مناسب و تحویل به موقع را دارید، به شما فروشگاه اکیاس را پیشنهاد می کنیم.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *