فن فیلتر باکس

فن فیلتر باکس یک وسیله ای است که هوای کثیف را از طریق استفاده از فیلتراسیون تصفیه می کند و هوای تمیز را به داخل محیط اطراف انتقال می دهد. فیلترهای فن فیلتر باکس در ابعاد و جنس های متفاوتی قابل تهیه هستند و با توجه به نوع فیلتر، می توانند تمام باکتری ها، ذرات آلوده ای که در هوا پراکنده هستند مانند: گرد و غبار، مواد شیمیایی، و ویروس ها را حذف کند.

چرا گروه اکیاس

Group Forum2

بهترین گروه تخصصی

High quality2

با کیفیت و با اصالت

24 hour support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

برای دریافت 

مشاوره رایگان 

و اطلاعات بیشتر از محصولات ما با ما تماس بگیرید

Asset 2

چگونگی عملکرد فن فیلتر باکس

عملکرد فن فیلتر باکس به این شکل است که از طریق گریل های ورودی، هوا و دیگر ذرات به داخل فن فیلتر باکس می روند. سپس فیلتر هایی که در فن فیلتر باکس تعبیه شده اند، ذرات های آلوده را از هوا جدا می کنند و هوای تمیز و کاملا فیلتر شده ای از طریق گریل خروجی به محیط خارج می شود.

فن فیلتر باکس معمولاً در محیط هایی که هوای آلوده بسیار بیشتری نسبت به دیگر محیط ها دارند مورد استفاده قرار می گیرد مثل کارخانجات و آزمایشگاه ها، همچنین، این وسیله برای بهبود کیفیت هوای داخلی خانه ها یا محیط های دیگر نیز می‌تواند به کار برده شود.

قطعات فن فیلتر باکس

این دستگاه شامل قطعات مختلفی است که هر کدام از آنها کاربرد های متفاوتی نیز دارند. در این قسمت قصد داریم در مورد قطعات و همچنین ویژگی ها یا حتی کاربرد های آن با شما صحبت کنیم. پس پیشنهاد می کنیم تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بدنه

بدنه این دستگاه از جنس استیل یا گالوانیزه است که به صورت دو جداره با عایق الاستومری متری پوشش داده شده است.

شاسی

این دستگاه شامل قطعات مختلفی است که هر کدام از آنها کاربرد های متفاوتی نیز دارند. در این قسمت قصد داریم در مورد قطعات و همچنین ویژگی ها یا حتی کاربرد های آن با شما صحبت کنیم. پس پیشنهاد می کنیم تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

الکتروفن

الکتروفن فن فیلتر باکس، جهت حذف ذرات معلق در هوا، از روش الکترواستاتیک استفاده می کند. در این دستگاه، هوایی که ذرات معلق دارد ، به داخل دستگاه وارد شده و سپس این هوا با استفاده از یک فن، میان مجموعه ای از الکترود های باردار قرار می گیرد. ذرات معلق هوا به خاطر بار الکتریکی که توسط الکترودها ایجاد شده، الکترواستاتیکی می شوند و به الکترودها می چسبند و در نهایت با جدا شدن از هوا آن را تصفیه می کنند…

اتاقک فیلتر

این دستگاه شامل قطعات مختلفی است که هر کدام از آنها کاربرد های متفاوتی نیز دارند. در این قسمت قصد داریم در مورد قطعات و همچنین ویژگی ها یا حتی کاربرد های آن با شما صحبت کنیم. پس پیشنهاد می کنیم تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کلاف بندی

به مجموعه ای از عملیات جمع آوری، حمل یا نگهداری فیلتر های هوا در یک باکس فن دار، کلاف بندی  گفته می شود. کلاف بندی فن فیلتر باکس به دلیل کارآیی بسیار بالا در جمع آوری ذرات کاربرد صنعتی و ساختمانی دارد.

سایلنسر

سایلنسر فن فیلتر باکس دستگاهی است که سطح صدای تولید شده توسط فن های فیلتر باکس را به شدت کاهش می دهد. این دستگاه جعبه ای با دیواره های عایق صوتی است که در داخل آن، فن قرار می گیرد. صدای تولید شده توسط فن از طریق دیواره های عایق صوتی جذب شده و کاهش می یابد. استفاده از سایلنسر در کارخانجات و ساختمان های اداری ، به دلیل کاهش نویز تولید شده توسط فن ها ، مورد توجه قرار می گیرد.

امکان دسترسی

درب بازدید لولایی که در اتاق فنی و اتاق فیلتر وجود دارد باعث می‌ شود تا دسترسی به این قسمت ها به راحتی انجام شود.

دمپر هوای تازه وسیرکوله

دمپر هوای تازه و سیرکوله دو عنصر مهمی هستند که جریان هوا را در این دستگاه کنترل می کنند. دمپر هوای تازه، به منظور کنترل جریان هوای تازه در دستگاه استفاده می شود. این دمپر، از طریق صفحه ای باز یا  بسته می شود و جریان هوای تازه را وارد محیط می کند.

استفاده از دمپر هوای تازه و سیرکوله در فن ، به دلیل کنترل جریان هوا و حفظ تعادل بین هوای تازه و خروجی دستگاه، در بهبود عملکرد آن تاثیر داشته و هزینه های مرتبط با تصفیه هوارا به شدت کاهش می دهد. تعداد و نوع دمپر مناسب برای هر دستگاه، بسته به ویژگی های آن  متفاوت خواهد بود.

بیشتر بدانید: چیلر تراکمی

کاربرد فن فیلتر باکس

فن فیلتر باکس در بسیاری از محیط ها برای تصفیه ذرات آلوده موجود در هوای اطراف استفاده می شود. این دستگاه هوای آلوده را به داخل خود جذب کرده و به وسیله فیلترهای خاص خود آن را تصفیه می کند. سپس با استفاده از فن هوای تمیزی را به بیرون از خود دفع می کند.  فن فیلتر باکس کاربردهای بسیار زیادی دارد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد

صنایع غذایی

 در صنایع غذایی از دستگاه فن فیلتر باکس برای تصفیه هوا و جلوگیری از ورود ذرات خارجی به داخل محیط کارخانه استفاده می کنند.

صنایع شیمیایی

 این دستگاه برای کاهش آلودگی محیط یا حتی تصفیه هوا گرد های ناشی از فعالیت‌ های صنعتی و مواد مضر و خطرناک حاصل از مواد شیمیایی به کار می‌رود.

بخش های صنعتی

 در بخش های صنعتی از شاسی فن فیلتر باکس استفاده می کنند تا از ورود ذرات خارجی یا خاک و گرد و غبار به داخل دستگاه ها جلوگیری کنند.

ساختمان های عمومی

 فن فیلتر باکس در برخی از ساختمان های عمومی، مثل بیمارستان ها، مدارس و دفاتر، برای تصفیه هوا و حفظ یا کنترل شرایط بهداشتی استفاده می شود.

آزمایشگاه

 در آزمایشگاه ها نیز، به دلیل نیاز به هوای تمیز، از این دستگاه برای تصفیه یا خنک کردن هوای محیط استفاده می شوند.

فن فیلتر باکس اکیاس

سایت ekeashvac  در تلاش است تا با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استفاده از بهترین متریال ها محصولات با کیفیت و پایداری را تولید نماید.

سخن پایانی

قطعا خرید فن فیلتر باکس گزینه‌ ای است تا هوای داخل فضا  با کیفیت  بیشتری در اختیار ما قرار بگیرد. ما امیدواریم که از این محصول راضی بوده‌اید و به اهداف خود در حفظ سلامتی و راحتی در محیط کار و زندگی دست یافته‌اید. در صورتی که هر گونه سوال یا نیاز به پشتیبانی داشتید، می توانید به شماره های موجود در سایت مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید…